De Theologische Universiteit Apeldoorn kent een rijke en lange geschiedenis. In 1894 is de Theologische Universiteit opgericht. Sinds 1919 is zij gevestigd in Apeldoorn. Wetenschappelijke kwaliteit staat centraal, verbonden aan een gedegen beroepsmatige toerusting. Wim Hanekamp is voorzitter van het college van bestuur en heeft onder meer ICT in zijn portefeuille.
“Naast het opleiden van predikanten en theologen willen wij ook een bijdrage leveren aan het doordenken van vraagstukken die spelen in en buiten de kerk en een bijdrage leveren aan de bevordering van de theologische wetenschap in het algemeen. De theologie heeft ook vandaag alleen een boodschap als ze verstaanbaar en indringend van God en zijn Woord weet te spreken in deze tijd!”
Totaalleverancier
“Vanaf 2011 ben ik voorzitter van het college van bestuur met een breed takenpakket. ICT is daar een onderdeel van. Wij zijn een kleine club en hebben geen uitputtende kennis van ICT. Toen ik hier in dienst kwam hadden we verschillende ICT-partners. Dat werkte bijzonder verwarrend. Ik wilde het in één hand hebben. Als iets niet werkt, is er ook maar één partij die verantwoordelijk is en het probleem moet oplossen. We hebben om die reden een offertetraject uitgezet waar alle meerdere ICT-partijen op in konden schrijven. Vanwege onze goede ervaringen met BSV en de goede prijs-kwaliteitverhouding hebben wij voor BSV gekozen. BSV is onze totaalleverancier; één telefoontje is voldoende om een probleem op te lossen.”
Eén aanspreekpunt
“We maken inmiddels al een aantal jaren gebruik van de diensten van BSV. Wij varen op de deskundigheid van BSV. BSV verzorgt ons de aanschaf van computer apparatuur, het netwerk, de telefonie en de wifi. Zij adviseren ons over de investeringen voor de komende jaren. Momenteel begeleidt BSV ons in een traject van dataopslag op de server naar de cloud met SharePoint van Microsoft 365 . Concreet houdt dit in dat zij ons adviseren over de implementatie en ons beveiligingsbeleid. Wij zijn zeer tevreden over onze samenwerking. We hebben één vast aanspreekpunt, Tom van de Pol. Daar kunnen we goed mee schakelen en hij kent ons goed. Daarnaast kunnen we rechtstreeks gebruik maken van de servicedesk van BSV. Bij een vraag van ons maakt de medewerker van BSV zelf een ticket aan zodat zijn collega’s ook kunnen zien welke vraag er gesteld is en of die beantwoord is. Dat is een waardevolle aanvulling van hun dienstverlening.”
“Wij zijn een kleine universiteit, het is voor ons belangrijk dat onze IT-leverancier gevoel heeft voor onze organisatie. Dat betekent maatwerk en niet het uitrollen van grote projecten die niet bij ons passen. Persoonlijke contact en een persoonlijke band zijn daarbij de voorwaarden.”