Overslaan en naar de inhoud gaan

Uit alles blijkt dat BSV een ondernemende partner is

Pannenkoekenhuizen.com
Kees Haalboom

Kees Haalboom is een ondernemer pur sang. Als directeur/eigenaar van horecabedrijf Pannenkoekenhuizen zit gastvrijheid in zijn bloed. Afgelopen jaar heeft BSV het bedrijf geholpen met de overgang naar de cloud.

Kees Haalboom: ‘Ons bedrijf bestaat uit vier afzonderlijke pannenkoekenhuizen. Kwaliteit, snelheid en vooral gastvrijheid zijn de pijlers waarop de organisatie is gefundeerd. Onze filosofie is ingesteld op het ontvangen van meerdere doelgroepen en niet specifiek gericht op gezinnen met kinderen. Iedereen moet zich thuis kunnen voelen in onze restaurants. Wij vinden het belangrijk om altijd goede kwaliteit te bieden. Daarom maken wij iedere dag op ambachtelijke wijze ons eigen beslag op basis van speciaal door ons geselecteerde granen, verse eieren uit de streek en andere natuurlijke ingrediënten.’

Lockdown

‘Ook tijdens de afgelopen lockdowns hebben wij niet bij de pakken neergezeten. Voor een pannenkoekenhuis is het echter geen optie om een succesvolle afhaal- of bezorgservice in het leven te roepen. Ons product is meer dan het maken van een pannenkoek; het is vooral de sfeer en de gastvrijheid waar wij het van moeten hebben. We hebben wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om onze restaurants een facelift te geven. Daarnaast hebben wij onze diensten uitgebreid met een e-scooter uitleenservice. Ons belangrijkste doel is geweest om onze medewerkers en gasten aan ons bedrijf te blijven binden. We hebben ook geen medewerkers hoeven te ontslaan en daar zijn we best trots op.’

Werken in de cloud

‘Wij waren al een aantal jaren van plan om onze IT-omgeving te migreren naar de cloud. Ik ben daar eerlijk gezegd altijd wel sceptisch over geweest. Het betekent dat je bepaalde zaken moet loslaten en het vertrouwen moet hebben dat je de juiste beslissing neemt. Ik raak al in paniek als mijn laptop niet opstart. Het afgelopen jaar heeft BSV ons geholpen met de migratie naar een nieuwe online werkomgeving. BSV heeft de nodige tijd genomen om ons duidelijk uit te leggen wat de voordelen van werken in de cloud zijn. Zij hebben een heldere kostenbegroting en tijdpad op papier gezet. De werkzaamheden bestonden onder meer uit het migreren van alle data naar de cloud en het inrichten van sharepoint, zodat alle restaurants optimaal met elkaar kunnen samenwerken en communiceren. De totaaloplossing bestaat uit Microsoft 365 als software en werkplekbeheer en een nieuwe mailserver met eigen unieke mailadressen.’

Professionele IT-partner

‘BSV is voor ons een professionele IT-partner die meedenkt met alle facetten van de organisatie. Zij hebben ons bij de uitvoering van het project bij de hand genomen. Bij alle stappen die nodig waren voor de migratie waren zij altijd uitstekend bereikbaar om uitleg te geven over de gevolgen daarvan. Uit alles blijkt dat BSV een ondernemende partner is met empathie voor de situatie waarin wij nu zitten. Zo hebben zij nuchter meegedacht en geholpen bij de financiering van de migratie. Kenmerken van BSV zijn hun vastberadenheid, overtuigingskracht en geduld. Het project is wat ons betreft vlekkeloos verlopen. Zeker ook omdat ze de tijd hebben genomen om onze medewerkers te trainen om te werken in onze nieuwe IT-omgeving. Voor bedrijven die nog sceptisch zijn om over te gaan naar de cloud, is het zeker aan te bevelen om eens om de tafel te gaan met de consultants van BSV. Al met al zijn wij blij dat wij nu klaar zijn voor de toekomst. Als de maatregelen van de overheid verder versoepelen, kunnen wij gelukkig direct aan de slag met onze core business: gastvrijheid en heerlijk eten.’