Een abonnement op gebruiksvriendelijkheid
In onze laatste blog schreven wij dat er voor Microsoft-abonnementen dit jaar zeker het een en ander gaat veranderen en de prijzen zullen stijgen. Inmiddels hebben wij je op de hoogte gebracht wat je globaal te wachten staat en wat de consequenties daarvan zijn. Ik hoor je al denken: vorig jaar had Microsoft een super bedrijfsresultaat, dat zal dit jaar wel door het plafond gaan. Een begrijpelijke gedachte. Maar het gaat Microsoft zeker niet alleen om winst maken. Microsoft zorgt er ook voor dat zij de ruimte heeft om te investeren in innovaties op verschillende gebieden.
Zo heeft Microsoft afgelopen jaar grote stappen gemaakt op beveiligingsgebied. Gebruikers worden steeds meer ontlast, terwijl de veiligheid steeds beter wordt. Een voorbeeld is inloggen met een vingerafdruk of gezichtsherkenning. Hierdoor wordt de gebruiksvriendelijkheid sterk verbeterd en afgestemd op de gebruiker. Een ander voordeel op beveiligingsgebied is dat Microsoft Defender inmiddels standaard is geadopteerd in verschillende abonnementen.
Microsoft Viva
Microsoft Viva is het nieuwe paradepaardje van Microsoft. Microsoft Viva is een platform voor een verbeterde werknemerservaring dat communicatie, kennis, leren, bronnen en inzichten in de werkstroom samenbrengt. Microsoft Viva bevordert een cultuur waarin mensen tot bloei kunnen komen. Het stimuleert een cultuur waarin personen en teams overal de beste versie van zichzelf kunnen zijn.
Met Microsoft Viva hebben gebruikers verschillende tools om zich te ontwikkelen. Zo brengt Viva Learning trainingen in de werkstroom om een cultuur van groei en ontwikkeling te stimuleren. Met Viva Topics wordt de inhoud die afkomstig is van verschillende apps en teams, automatisch georganiseerd met ingebouwde functies voor beveiliging en compliance. Viva Connections helpt communicatie overal op de werkplek te bevorderen, allemaal vanaf één centrale locatie. Kortom met Microsoft Viva motiveer je gebruikers en breng je werknemers samen.
Gebruiker centraal
Microsoft Viva is een mindfull product om beter te focussen, beter samenwerken en beter te rusten zonder ook maar iets te missen. Met Microsoft Viva wordt de tevredenheid van de gebruiker voortdurend gecheckt en verbeterd. Met behulp van artificial intelligence (AI) worden werktijden, samenwerking, focus en concentratie gemeten om de gebruiksvriendelijkheid te optimaliseren. Kortom: Microsoft helpt de gebruiker zich beter te voelen en managers krijgen de tools om de gebruikersvriendelijkheid aan te sturen. De gebruiker komt steeds meer centraal te staan, zodat zij zich fijn voelen met de producten waarmee zij werken.
Wil je weten hoe je de user experience van medewerkers naar 100% krijgt? Maak vrijblijvend een afspraak. Wij lichten graag alle nieuwe features in de Microsoft-abonnementen toe.
Jaco van der Horst